mandag den 26. oktober 2009

A New Celtic Cross

Jeg gav mig selv en fridag i dag fra \ "rigtige \" arbejde, og tegnede og malede dette omringet walisiske tværs. Jeg har gjort dette en før, for flere år siden, da jeg blev fascineret med Celtic knotwork og kors i maleri lærreder for St. David's Episcopal Church i Austin.

Det ene var i en bog nogen lånt mig, men jeg vendte tilbage til bogen, og nu kan ikke finde noget om historien bag det. Alt jeg ved er, at det er en sten udhugget kors på den typiske piedestal eller andet sted i Wales, og jeg havde skrevet \ "Ennlaun Kors \" på lærred i bunden.

Anyway, jeg elsker narre rundt med de optalte elementer af knotwork, osv., og de geometriske symmetri - og også at regne ud, farveskemaer til dem. Af en eller anden grund denne ene gik glat, og jeg gjorde ikke, men et par fejl i optællingen - usædvanligt. Min koncentration var OK i dag, tror jeg.

Jeg er også tilfreds med de farver, jeg blandede - som, igen, er usædvanligt. Guldet skitse blev færdig med min nye Sakura Pen-touch maling pen, som jeg virkelig nyder, da det er så meget hurtigere end den lille flaske maling og en pensel, som jeg normalt bruger. Guldet er ikke så smuk, men at for at et smykke blive syet, det er OK

Et par ord om denne pen: Det er ikke godt, desværre, for selve tegningen, som jeg maler ud fejl med akryl maling, og blækket frastøder akryl. Også, jeg har ingen idé om, hvordan den ville opføre sig på et større stykke - som en pude eller noget for en kirke alterskammel, som efterfølgende Renseri kunne gøre det løfte til overfladen. Jeg ville have til at prøve det, før du bruger det. Jeg kan ikke lide at risikoen katastrofe!

Så længe jeg viser ned, kunne jeg lige så godt gøre de to andre - gjorde dem tidligere i weekenden. Jeg lider af PPD (post-projektet depression) blev efter endt arbejde for et magasin deadline - så var nødt til at spille en smule. Jeg havde trukket de to også flere år siden, men aldrig rigtig færdig med at vælge farver til dem.

Det andet billede er den \ "Pen Arthur \" på tværs - men igen, har jeg mistet kilden og historie. Jeg havde skrevet \ "St. David's \" på det originale lærred jeg gjorde, så er det sandsynligvis er på kirkegården St. David's i Wales.


Det sidste foto er krydset ved Maen Achwyfan i Wales. Det er en fantastisk sten udskæring på en høj base, dateret til omkring 1000-tallet, og viser vikingernes indflydelse.

Hvis jeg nogensinde beslutter at sy dem, vælger tråde vil være sjovt - så jeg er nødt til at træffe en beslutning om ikke at krydre dem med sparkly / skinnende ting til pynt, eller en smule mere afdæmpet for frameables. For lige nu, jeg skal sætte dem væk og forberede sig på at gøre nogle ansvarlige arbejde i morgen.